Brev:
Vågner kl 3-4 og vil ikk falde til ro
11. januar 2010
Alder:
8 mdr.
Vågner kl 3-4 og vil ikk falde til ro
Hej Igen :o)
Tak for gode råd sidst..
Jeg vil prøve og hører dig lidt om nattens forløb hos os, som efter min mening er lidt træls.
Vi putter nu Viktor kl 19.30 uden de store problemer, for det meste er han helt færdig efter sin amning og en lille flaske på 100 ml. (da jeg sjovt nok kun ammer på det ene bryst)
Derefter sover lillemanden fint og vågner typisk mellem 23-01 tiden og får så en amning og en flaske på 150ml.
Men hver nat vågner han igen mellem 3-4 og græder. Jeg går ind til ham, og viser jeg er der og giver ham sutten, putter dynen godt omkring ham, (Som når han ligger i sin voksi, Hvor han sover godt), går ud igen, det er ikk fordi han er tilfreds med den behandling... I de fleste tilfælde "Skynder jeg mig derefter at ta ham op og lægger ham til.. Jeg kunne ikk forestille mig at det er sult men tryghed og dejligt at komme op til mor.
Han har lige været syg med feber og forkølelse og der har han i de dage fået eksta nussen og lov til at falde i søvn i min arm, hvilket var det eneste sted han ville være..
Men er det en dum "vane" og ta ham op og lægge ham til? Jeg gør det jo egentlig for at han ikk bliver mere vågen og hurtig kan falde i søvn igen.
Vi har jo kæmpet noget med at får ham til at falde hen selv ved se til metoden, så skal jeg ta den i brug her også???
Har gjort et forsøg men det ender med ham græder i 45-50 min så kan jeg ikk lade den lille mus ligge der helt ulykkelig og tager ham op og så falder han i søvn af udmattelse og træthed...
Sover derefter fint til alt mellem 6-7.30.
Hvor meget mælk skal han ha i løbet af dagen??
Han får også vand om natten.
Sådan så vores dag ud igår f.eks.
Stod op kl 6.20
Havregrød med frugt vand af kop kl 7.00
Formiddagslur kl 8.30 bliver taget ind efter 45 min.
frisk frugt mango, banan, melon, hva vi har, vand af kop
Leger og er begyndt at møve sig rund efter legetøjet:0)
kl 11. middagsmad. rugbrød, øllebrød, mos
Vand af kop. riskiks til at gumle på tilsidst
11.30 Flaske på 100 ml
12 middagssøvn sov 3 timer. er første gang i laaang tid han har sovet så længe. ellers 2,5 timer.
Vand efter hver lur.
kl16 flerkornsgrød med frugt
18, mos af alle mulige grønsager. Spiser godt.
leger og gynger i sin sansegynge, vi synger og bader og er fuldt på viktors sidste timer..:0)
19.30 bryst og amning.
Noget du kan se der skal laves lidt om på??
Med venlig hilsen
P