Brev:
Sove uden svøb - 7 mdr.
11. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Sove uden svøb - 7 mdr.
Hej Helen.
Min datter på 7 måneder har lige siden fødslen sovet bedst når hun bliver svøbt helt tæt. Men nu synes jeg at det må være på tide at hun skal lære at falde i søvn uden svøbet, for det må da hæmme hende at hun ikke kan bevæge sig så meget om natten.
Jeg har flere gange prøvet at lægge hende bare med en dyne over sig, men hun kan slet ikke finde ud af det og armene flyver rundt i alle retninger og hun ender med at blive gal. Hvis jeg så pakker hende ind, så falder hun straks i søvn. Jeg plejer så at løsne tæppet lidt når hun er faldet i søvn, men ikke helt for så vågner hun efter en times tid.
Har du en god ide til hvordan jeg kan vænne hende til at sove uden svøbet? Jeg har prøvet at lægge en bamse og en klud hun kunne nulre med men hun bliver hurtigt gal. Men måske har jeg ikke prøvet længe nok til at hun forstår at hun skal sove sådan.
P.S. Om dagen sover hun i voksipose i barnevognen. Der kan hun godt sove med armene fri.
Venlig hilsen
Tina