Brev:
Væk fra co-sleeping
11. januar 2010
Alder:
18 mdr.
Væk fra co-sleeping
Hej Helen,
Jeg benyttet mig af ”co-sleeping” med min søn fra han var omkring 12 mdr til nu (18 mdr), men af flere grunde (jeg er gravid med nr. 2, han ligger mere og mere ovenpå mit hoved og hår og da jeg skal starte med at arbejde om en måneds tid) vil jeg gerne forsøge at afvænne co-sleeping. Lige nu foregår det med at han falder i søvn i min seng, jeg lægger ham over i hans egen, han vågner op midt om natten og kommer igen over til mig hvor han sover indtil morgen.
Jeg har tænkt på at gøre således:
”Påhænge” hans tremmeseng med en åben side til min seng, hvor jeg så kan lægge ham i sin egen seng med være ved siden af i en periode på et par uger. Herefter lukke hans seng og lade han sove alene – er det en idé eller har du andre tips til hvordan jeg uden mest mulig gråd afvænner ham?
TAK
Mange hilsner