Svar: Væk fra co-sleeping
11. januar 2010
Alder:
18 mdr.
Hej med dig
Det lyder som en fin måde at gøre det på. Ved at koble jeres senge vil du kunne give ham en beroligende hånd, tale stille til ham osv. og lulle ham i søvn igen, - imens han bliver i sin egen seng. Det er ganske udmærket at forsøge denne metode.
Du skal dog være opmærksom på at han måske på sigt skal lære at sove på eget værelse og at det er en god idé at vende ham til dette i god tid inden babyen kommer. Ellers vil han naturligt føle at den lille ny tager hans plads og han bliver skubbet væk. Med mindre I har tænkt jer at I alle fire fortsat skal sove sammen og i samme rum, vil det altså være godt at du, når han har lært at sove hele natten i sin egen seng, også lærer ham at kunne sove i egen seng på eget værelse.
Men at tage et trin af gangen er meget fint og helt okay :)
Held og lykke med det, rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske