Brev:
Mor skal putte
12. januar 2010
Alder:
18 mdr.
Mor skal putte
Hej Helen.
Jeg har før skrevet til dig omkring Valdemar var morkjælle.. det gik over, som sådan noget gør. men det er begyndt at vise sig igen. jeg er godt klar over at det bare er en periode, og mit spg er mere hvordan vi skal håndtere det og ikke mindst hvor meget skal vi "føje" ham.
Et rigtig godt eksempel er at det KUN er mor der må putte ham til nat. han skriger og skriger hvis det er far der går med ind på værelset. det er træls for min mand, da han bliver ked af det og føler sig afvist, men jeg synes faktisk også at det er ret træls og at det er mig hver eneste aften, for det tager gerne en halv time eller mere at putte ham.
På den anden side kan jeg heller ikke holde ud at høre ham skrige og skrige inde på værelset, og vide at det bare går over hvis han kommer over i mine arme, men ved heller ikke om det er det man betegner som "hysteri" og stædighed fra hans side.
Skal vi bare acceptere at det kun er mig der kan putte ham i denne periode eller er det bedre at vi engang imellem står fast ved at det i aften er far der putter?? (selvom det vil tage laaaang tid og give en masse skrig og tåre) (det er jo ikke sådan at jeg er irriteret og træt af ham, når jeg skal derind. synes bare at det er synd for far og det kunne være rart for mig at slippe, ind imellem)
Tænker også at der er jo ingen grund til at det skal tage en hel aften, bare fordi det er far..