Brev:
Skift til vores mad
14. januar 2010
Alder:
14 mdr.
Skift til vores mad
Kære Helen
Nu skriver jeg til dig igen med samme problem; at vores søn på 14 måneder med få undtagelser, ikke vil spise andet en havregrød om morgenen, rugbrød med smøreost til frokost og så mosen om aftenen, som kan bestå af hvad som helst.
Han har længe selv spist med ske og kan snildt køre en portion ind, der ville være en voksen mand værdig. Vi har tænkt fred være med det, så længe han får noget sund og velsmagende mad, men nu gider han ikke rigtig mosen mere og det kan jeg godt forstå. Men hvad skal vi så give ham?
Han elsker også pasta, men blander jeg det med sovs vil han simpelthen ikke have det (undtagen kødsovs). Han kan også spise broccoli (det kender han fra mosen), hårdkogt æg, indmaden af tomater og majs. Han spiser alt frugt specielt appelsin og elsker chips og pommes frites. Det sidste lever han selvfølgelig ikke af, det er bare for at illustrere at det ikke har noget med konsistens at gøre. Han spiser ikke fisk eller kød, heller ikke frikadeller.
De dage han ikke spiser aftensmad, får han en portion tykmælk med havregryn, men først lige før sengetid, for at adskille det fra aftensmaden.
Jeg ved, at vi ikke er de første forældre i verdenshistorien, der har prøvet det her. Vi er bare for godt forvent med vores 3-årige, som spiser alt.
Kan vi på nogen måde opdrage ham, når han ikke er ældre eller skal vi bare fortsætte med det han kan lide?
Med venlig hilsen
Signe