Svar: Hjemve - 9 år
6. juni 2004
Alder:
9 år
Kære Frank Hansen
Det er en ulykkelig situation både for dig og din datter og det er meget svært at vide, hvad det er hun er ked af.
Jeg tror du kan forsøge at tale lidt med hende om, hvad der rører sig i hende. Nu kender jeg jo ikke til du og din ekskones forhold, men kunne det tænkes at din datter er bekymret for sin mor, således at hun føler hun er nødt til at være hos hende, så hun ikke er alene og måske derfor har det dårligt over at skulle være hos dig?
Med hensyn til at din ekskone har 'krav på sine friweek-ender' så må jeg sige at her er jeg ikke enig. Lidt hårdt sagt, så vil valget at få et barn betyde at man ikke længere har krav på at være 'børnefri'. At have en 'friweek-end' er noget der er kommet til i takt med at forældre skilles og forældrene derfor synes at det måske er meget rart. Efter min mening er det således ikke en grund du kan bruge i denne sammenhæng:o)
Din datter er 9 år gammel og derfor verbalt god til at formulere sig. Prøv derfor at se om du kan nå ind til hende og finde ud af hvad der rører sig i hende. Det er det bedste råd jeg kan give dig.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske