Brev:
Ammestop - 11 mdr.
6. juni 2004
Alder:
11 mdr.
Ammestop - 11 mdr.
Kære Netsundhedsplejerske
Endnu engang tak for en god brevkasse.
Jeg er lige stoppet med at amme min snart 11 mdr. søn. Men problemet er, at han ikke drikker nok erstatning af sin kop om aftenen og derfor vågner optil 4 gange på en nat. Da jeg møder tidligt og har et krævende job leder jeg efter råd til at få mere sammenhængende nattesøvn.
Han spiser 3 gode måltider og 2 ml. måltider, han drikker mælk til hovedmåltiderne og ellers vand. Aftensmad er v. 17.30 tiden og så tilbydes han erstating af en kop v. 19/19.30 tiden. Men han drikker højst 50ml.
Han falder først i søvn v. 20/20.30 tiden og vågner endelig v. 6-6.30 tiden. Han sover 2 gange halvanden time om dagen.
Kan jeg ændre noget så han tager mere mælk om aftenen eller er det et spørgsmål om tid og tilvænning?
Det skal siges at han havde samme rytme da jeg ammede, hvilket jeg tolkede som mangel på mælk om aftenen.
Sidste spørgsmål - er det okay at al hans mælk er sødmælk på nuværende tidspunkt?
Venlig hilsen
Den fortvivlede