Svar: Ammestop - 11 mdr.
6. juni 2004
Alder:
11 mdr.
Kære fortvivlede
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget din søn egentlig spiser om dagen. Hvis han spiser store mængder af de 5 måltider han egentlig får, så kan det være godt nok, men egentlig tror jeg du skal give noget mere og ikke bare mælk om aftenen. Jeg skriver her et forslag til en dag, så du kan danne dig et indtryk i forhold til hans madindtag:
Morgen: Øllebrød med mælk
Formiddag: 1 bolle med ost og noget frugt
Frokost: Rugbrød med tilbehør af ærter, majs, pebberfrugt osv
Eftermiddag: En skål yoghurt med drys + bær + 1 bolle med smør og lidt frugt
Før aftensmad: En tallerken med lidt forskelligt grønt, som til frokost
Aften: Som du selv spiser
Sen aften eller dessert: en portion frugtgrød med mælk.
Jeg tror at hvis du får fyldt lidt mere i ham i løbet af dagen og aftenen og sådan noget som frugtgrød ligger let i maven og giver samtidig lidt fylde, så vil han forhåbentlig sove lidt bedre.
Med hensyn til sødmælk, så kan du give ham dette fuldt fra et års alderen. Hører han til de meget store børn, så kan du vælge at give letmælk i stedet.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske