Brev:
Spiser næsten ingen fisk og astmatisk bronkitis
18. januar 2010
Alder:
18 mdr.
Spiser næsten ingen fisk og astmatisk bronkitis
Hej Helen
Først og fremmest tak for en rigtig god brevkasse. Vi har et par spørgsmål angående vores søn på 18 mdr.
Han spiser godt og trives, men er på det seneste begyndt at skippe aftensmaden. Vi snakkede med dem om det i vuggestuen, og de sagde at vi ikke skulle være bekymrede når bare han spiser godt til resten af dagens måltider.
Men han får næsten ingen fisk nu hvor han ikke vil have aftensmad, da han ikke er glad for fiskepålæg incl torskerogn og derfor heller ikke får meget fisk til frokost. Fiskefrikadeller spiser han, og det får de af og til i vuggestuen, og vi har det tit på menuen hjemme til frokost i weekenden.
Vil det være en god ide at give ham fiskeolie, og er der andet vi kan give ham i stedet for fisk så han får hvad han har brug for ?
Hvad må vi give ham af nødder og kerner nu - han er desværre allergi disponeret ?
Han lider desværre af astmatisk bronkitis og er i forebyggende behandling med spirocort og får airomir ved anfald. Han får 2 x 200 mcg spirocort på maske 2 gange om dagen, og det har han fået nu gennem halvanden måned. Jeg er bekymret for evt bivirkninger - det er vist en forholdsvis høj dose ? Jeg har læst at det kan påvirke væksten hos børn, men lægen siger at det er sjældent og jeg ikke skal bekymre mig om det. Hvad mener du om det? Han skal til lægen om en uges tid igen og hun mente han måske kunne trappes ned fra da.
På forhånd tak
Mange hilsner Stine