Brev:
Nedtrapning af flasker - 6 mdr.
19. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Nedtrapning af flasker - 6 mdr.
Hej Helen
Et lille spørgsmål.
Tobias er nu 6 mrd. og vi har indført havregrød om morgenen (skal snart prøve øllebrød), så han nu får 3 måltider med ske mad. jeg har ikke helt styr på hvor meget han spiser på portion, da jeg ikke måler det af, da mit indtryk er at han meget sjældet kommer over en deciliter.
Men når han får 3 måltider skal den ene flaske jo ud, og så jeg jo helst at han mere eller mindre selv gjorde.
Vores dag ser ca. sådan ud +/- en halv time
kl. 5.00 ca. 120 ml mme og sover videre
ca. 7.30 vågner han
kl. 9 havregrød
kl. 10 100 ml mme (det er denne flasker jeg har læst mig til bør forsvinde først)
ca. 10.15 formiddags lur
vågner ca. kl. 12.00
ca. 12.30 noget fuldkornsgrød
kl. 14.00 ca. 140 ml. mme
kl. 14.30 eftermiddagslur
vågner omkring kl. 16.00
kl. 17.00 ca. 120 ml mme
kl. 18.00 grønsagsmos og kød, ofte med noget af vores sauce på.
kl. 19.30 sover med ca. 150 ml. mme
kl. 23. ca. 150 ml mme
Jeg ved at havregrøden kommer senere end du anbefaler, men han er ikke til at få mad i før kl. 9, han gider simpelthen ikke, det gælder også hvis han har haft en meget urolig nat og fået sin kl. 5 flaske allerede kl. 3, så vil han stadig ikke have mad før.
Mit håb var at han ville spise mindre og mindre af formiddags flasken, så når jeg en 3-4 dage i træk kunne se at han ikke kom over 40-50 ml. så kunne jeg fjerne den helt, er det den rigtige metode?
Hilsen mig