Brev:
Ændring af søvn - mere mad?
19. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Ændring af søvn - mere mad?
Hej Helen.
Så er lillesøster Isabella blevet næsten 5 måneder.
Hun er bare så nem og sød og dejlig - hun smiler altid :-) Det er fantastisk, jeg har en drøm af en barsel... måske fordi jeg havde lidt større udfordringer med storebror der aldrig sov.
Isabella har fra dag 1 været rigtig god til at sove, falder altid selv i søvn, og får sutten hvis hun vågner. Jeg ammer hende, men tænker snart på at begynde med lidt grød.
Hun har utrolig meget eksem / tør hud. så jeg smører med A-derma fra apoteket. Det er en god creme, jeg prøvede med Locobase - men tror ikke hun kunne tåle den - da hun blussede meget op når jeg havde smurt hende, og det blev aldrig bedre.
Nå men nu er hun pludselig begyndt kun at sove en time af gangen. indtil for en uge siden sov hun 1 time til morgen, 2-3 timer til middag - og 1 time sidst på dagen, og kommer så i seng kl. 19 hvor hun også selv falder i søvn.
Er det måske bare fordi hun skal have andet mad? Hun virker ikke sulten -- hun er en stor pige - så jeg er slet ikke i tvivl om at hun får nok mad ved mig. Men synes jo at det kunne være bedst for hende med mere sammenhængende søvn.
Jeg har bestilt ris, hirse grød mm - Holly - fra Helseriet, tænkte det var godt med økologi :-)
Kærlig hilsen
Isabella & Gitte.