Brev:
Videre med maden, hvordan?
20. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Videre med maden, hvordan?
Hej Helen
Min datter der snart er 7 mdr har siden nytår fulgt dit skema vedr. mos og grød ca kl 9- kl 12 og kl 18 og det fungerer ok hun spiser for det meste mellem 1/2 til 1 1/2 dl hun har indtil videre fået det helt blendet og jeg er nu i tvivl om hvordan jeg skal fortsætte.
Hun er ret glad for mos på glas og får nu dem til 6 mdr og så er mit spørgsmål om det er for tidligt at give hende dem til 8 mdr når hun kun er knap 7 mdr? Og når jeg giver hende f.eks frugtstave, agurkestave og brødstænger så bider hun det i stykker og nogle gange er ved at kløjs i det og hoster så hun er helt rød i hovedet så jeg er ret nervøs for at give hende det. Skal jeg give hende noget andet i så fald hvad?
Hun er meget glad for at starte sine måltider med at have noget i hænderne som hun kan gumle på. Hun har ingen tænder endnu. Vi har siden nytår også trænet i at drikke vand af kop men det går ikke så godt, det meste ryger bare ud igen. Er det bare noget som tager lidt længere tid for hende at finde ud af?
Med venlig hilsen
Nina