Brev:
Svær at få til at sove og sover kortvarigt
21. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Svær at få til at sove og sover kortvarigt
Hej Helen
Jeg har en glad og aktiv søn på 4 måneder som indtil for ca en måned siden har sovet rigtig godt.... 3-4 lure om dagen i barnevognen hvor han bare bliver lagt ud og selv falder i søvn... og om natten har han sovet igennem fra kl 21-07 fra han var ca 1.5 måned (uden mad) (han er flaske barn).....
Men den sidste måneds tid har han været svær at få til at falde i søvn i barnevognen, han brokker sig, græder osv. og falder kun i søvn når vi kører med ham og han vågner tit meget hurtigt igen 20 - 60 min. og hans sene aftenlur kl ca 18 nægter han at sove han græder og falder slet ikke i søvn og det er et stort problem da han er så pylret og ked af det fordi han er så træt, men han vil bare ikke.
Om natten er den helt gal han er svær at putte om aftenen det tager ca 1 time fra kl 20-21 og han sover meget uroligt, han vågner nu kl 24-02 og spiser ca 100 ml falder i søvn, vågner kl ca 3-4 spiser ca 100 ml, vågner kl 05-07 spiser ca 50 ml vågner kl 7-8 og står op.... han virker helt vildt sulten, men vi kan ik få ham til at spise mere end 100 ml da han bliver ved med at falde i søvn og kan ikke vækkes.
Om dagen spiser han ca 120-150 ml hver 3 time. han spiser ca 850-950 ml i døgnet hvilket er en stor øgning fra ca 600 ml i døgnet. (han vejer 8 kg og er 68 lang så han er en stor dreng)
Han er begyndt på mos og grød og spiser ca 1 dl x 2 dgl men han virker ikke mæt af det.
Kan vi måske give ham vælling til natten ?
Må han sove på eget værelse nu da han sover så uroligt at han vækker os eller er det for tidligt?
Skal vi fjerne hans aftenlur og putte ham tidligt til natten kl ca 19 ?
Hvor meget fast føde må han få nu ?
Jeg har prøvet at putte ham ved første træthedstegn efter 1,5 time og jeg har prøvet at strække ham til 2 og 2,5 time.... men intet hjælper.
Vores dag ser/så ca sådan her ud
kl 7-8 står vi op
kl ca 8.30 puttet sover ca 1 time
kl ca 9.30 flaske 150 ml evt grød eller mos
kl 11.30 middaslur ca 2 timer
kl 13.30 flaske 150 ml
kl 15 mos eller grød
kl 15.30 lur ca 1 time
kl 16.30 flaske 150 ml
kl 18 lur 1/2 time
kl ca 20 flaske 150 ml
kl ca 5 150 ml
Hilsen