Brev:
Nattesøvn....Hvor blev den af og hvornår kommer den igen
21. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Nattesøvn....Hvor blev den af og hvornår kommer den igen
Hej Helen.
Jeg tror min egen SP ville få flip af alle mine spørgsmål, håber du kan bærer lidt over med mig.
Vi har som du ved haft en lidt hård start, hvilket nok også gør at jeg blir ved med at have spørgsmål.
Det drejer sig som altid om vores dejlige dreng, som er noget af en charmetrold især i nærheden af andre mennesker, men vi nyder det da også selv.
Han har altid været god til at sove om natten og det har været skønt ikke at skulle op mere end 2-3 gange. Det har dog ændret sig drastisk de sidste par uger.
Han er begyndt at vende sig om på maven i søvne, og det er fint nok, men da han ikke kan vende sig tilbage igen, skriger han i panik når han finder ud af han ikke kan komme om på ryggen. han vækker og tit sig selv fordi han sover utroligt uroligt. derudover græder han hver gang han ikke har sin sut om natten.
Det med at vende sig er der nok ikke så meget at gøre ved, da han jo på et tidspunkt lærer at vende sig tilbage. Vi prøver at pakke ham med nogle puder, så han ikke triller så meget, dog uden den store succes.
Vi har prøvet at lægge ham i sådan en babypose, for at se om det kunne hjælpe lidt, men han sover lige uroligt og kaster sig stadig frem og tilbage. Vi har også skiftet til junior dyne, for at der skulle være lidt mere vægt, så han ikke kunne sparke så meget... men ja lige lidt hjælpe det.
Det med sutten, tænkte jeg der godt kunne gøres noget ved. el er det for tidligt? Min mand og jeg har begge været dårlige til at stikke sutten i munden på ham også når han var glad og det betaler vi jo prisen for nu. Men er også begyndt kun at give ham den når han er ked af det, el skal sove. Men kan man på en el anden måde lærer ham ikke at have behov for den om natten el er det bare ønsketækning?
Han er en stor dreng, med en god appetit 11,5 kg og knap 8 md :o) vi har kastet os ud i rugbrødshapser med lidt smøreost og leverpostej, samt frugt og grønt at sutte på og det er et hit. Du har et par gange skrevet til mig at han skal have flere flasker han får pt 1 morgen på 150 ml og 1 aften på 210 ml. problemet ved dette, er at han ikke vil have flere. hvis jeg prøver at give ham flasker i løbet af dagen, skubber han bare flasken væk efter 2 sek og nægter at sutte. og den flaske du siger han skal have ved midnat, skriger han sig bare igennem for derefter at gylpe det hele op igen. Han kan ikke lide at blive forstyrret når han sover, heller ikke selvom det er af mad :o) så jeg har lidt svært ved at følge dine flaskeråd.
Min egen SP har sagt at jeg ikke skal give ham dem når han så åbenlyst siger nej tak til dem. vil jo heller ikke føle jeg tvangsfodre ham.
Jeg starter på arbejde igen om 2 md og vil jo gerne have lidt mere nattero end ligenu (er oppe mellem 5-20 gange på en nat) og det synes jeg er for meget.
Vi har fået tjekket hans ører og de er fine også under hans sidste forkølelse, så det er ikke noget med det.
Håber at du kan bære over med alle mine spørgsmål :o)
Med venlig hilsen
Stine