Brev:
Bliver forstyrret under amning
7. juni 2004
Alder:
3 mdr.
Bliver forstyrret under amning
Hej Netsundhedsplejerske
Jeg har problemer i forbindelse med amningen af min tre måneder gamle søn. Hvis der ikke er ro omkring ham når jeg ammer, bliver han meget forstyrret og frustreret, han kigger rundt og slår og skriger, især hvis der er nogen, der snakker og skramler bag ryggen på ham.
Min mor siger, at det er fordi, jeg forkæler ham og lader ham "sno mig rundt om hans lillefinger". Jeg mener at hun har en gammeldags holdning og at et barn på tre måneder ikke kan være så udspekuleret. Men jeg kan godt se, at det er et problem, når vi er i byen, for jeg kan jo ikke bede folk omkring os om at være stille.
Skal jeg efterkomme min søns behov for ro, når jeg ammer, eller er det fordi jeg forkæler ham?
Kan man opdrage et barn på tre måneder?
Jeg håber du har et godt svar for jeg er i syv sind omkring børneopdragelse i den alder.
Med venlig hilsen
Brit