Brev:
Soveproblemer - 19 mdr.
25. januar 2010
Alder:
19 mdr.
Soveproblemer - 19 mdr.
Hej,
Jeg skrev til dig i starten af december om min pige, Amalie, som da var præcis 1,5 år. Hun er nu 19,5 måneder.
Efter 11 måneder hvor hun har sovet perfekt, fik vi pludselig problemer efter en tur til Norge. Nogle aftner formåede hun at holde sig vågen i 3-4 timer ved at skrige. Jeg skrev også at vi havde benyttet "godnat, og sov godt-metoden". Tidligere med held, men ikke denne gang. Jeg kunne også forstå, at du ikke er tilhænger af denne metode.
Vi har nu prøvet den blidere metode i godt 1,5 måned. Og den fungerer heller ikke godt. Vi sidder ved hende til hun sover, og kan først gå når hun er faldet i søvn. Ofte kan den mindste bevægelse medføre at hun vågner. Og så er vi tilbage til start igen. De bedste dage falder hun i søvn efter 15-20 minutter, og sover godt i ca. 2 timer. Så begynder hun at vågne igen. Nogle gange får vi lagt hende ned, andre gange ikke. Og bare to gange i hele denne periode har hun vågnet op i sin egen seng om morgenen.
Som du nok forstår er vi meget udslidte af dette - aldrig at have tid om aftenen til vores store datter, madpakker, vasketøj og hvad man ellers har :-) Jeg efterlyser en "mellemmetode", eller et andet råd. Skal vi gå til lægen? Hvor kan man få hjælp? Hun er ellers super velfungerende, aktiv og glad!
PS. Hun sover ikke for meget om dagen, ca. 1-2 timer.
På forhånd tak for hjælp :-)
Katrine