Brev:
Fra to til en lur - 13 mdr.
25. januar 2010
Alder:
13 mdr.
Fra to til en lur - 13 mdr.
Kære Helen,
Jeg har en datter på 13mdr. Hun sover som regel godt om natten og sover nu to lure om dagen fordelt således i dagplejen;
8.15-9.00 formiddagslur
12.15-14.45 Middagslur
19.30 tiden går hun i seng og sover til kl. 6 næste morgen. Nogle gange dog med behov for en sut om natten.
Sådan ser dagen oftest ud og hun sover stort set med det samme hun bliver lagt. Det er dog lidt anderledes i weekenderne, hvor vi kan kan have lidt bøvl med hendes middagslur. Her vågner hun nogle gange efter en time og er ked af det eller sover kun en kortere lur.
Vi er meget i tvivl om hvornår vi skal arbejde på at fjerne formiddagsluren. Vi vil gerne gøre det når hun er rigtigt klar, men hvad skal man kigge efter?
Er der en måde vi kan gøre det mest smidigt og smertefrit for hende at undværre luren?
På forhånd tak for hjælpen.