Brev:
Skemad hvornår?
26. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Skemad hvornår?
Hej Helen
Jeg har lige et andet spørgsmål til dig. Jeg har læst det du har skrevet om sundhedsstyrelsens anbefaling om hvornår man skal starte på skemad.
Min søn er født 11 dage for lidt og derfor har jeg ladet mig fortælle at han dermed i sin udvikling er 11 dage bagud, er dette korrekt?
I forbindelse med mad så savler han meget, han har ikke hård mave selvom vi er gået fra modermælk til modermælkserstatning, holder hovedet selv men det dingler lidt, han drejer hovedet bevidst efter os, resten gør han ikke såsom at åbne munden efter d-dråber eller følger vores mad med øjnene.
Han er sulten hver 3 time og skriger hvis det ikke er klar han spiser 180 ml grøn allomin hvor han for en uge siden spiste 120 ml nutramigen. Jeg tror dog årsagen til det øgede indtag af mælk er fordi han ikke var vildt begejstret for nutramigen.
Skal jeg vente eller så småt starte på overgangsmad og hvad skal han i såfald have? kan man begynde at øve at han drikker vand af kop (han har ofte gul urin) ?
Tak.
Jette