Svar: Opvarmning af grød
26. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Kære Gabriella
Grød kan holde sig et døgn i køleskabet og du kan derfor godt lave en dobbelt portion, som du deler og giver din datter den ene halvdel den ene dag og den anden halvdel næste dag.
Grøden kan godt opvarmes i mikrobølgeovn og det skal her varmes op til spisetemperatur. Det skal koges op, når du laver det, men behøver ikke koges op igen inden du serverer det.
Grøntsagsmos og frugtmos kan på samme måde holde sit et døgn i køleskabet. Det kan også fryses ned og tøs direkte op i gryden inden du evt. vil bruge det. Grød kan ikke fryses.
Du kan også lave grød direkte i mikrobølgeovnen. Her blander du gryn og vand, sætter det i mikroovnen og koger det op et par minutter (afhængig af portionens størrelse), tager det ud, tilsætter fedtstof og mælk (færdig mme) og grøden er serveringsklar. På den måde kan du faktisk lave en grød ligeså hurtigt, som hvis du skal opvarme noget der er lavet i forvejen.
Håber du hermed er hjulpet videre på vej, fortsat held og lykke :)
Fortsat god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske