Brev:
Mad, for hun for lidt?
26. januar 2010
Alder:
9 mdr.
Mad, for hun for lidt?
Hej Helen
Vores lille datter er nu 9 md. Vi er lidt bekymrede om hun får nok mad og nok væske.
Vores datter vejer 8.7 kg og er 73 cm lang.
Vi har oplevet, at hun stagnerede i vægten efter hun begyndte at kravle for et par mdr. siden.
Hun er en pige med meget fart på og er meget aktiv. Vi går til tumlegym hvor vi oplever at hun farere rundt lige som hun gør her hjemme. Hun er næsten altid glad og smiler og leger meget.
Hun har afføring 2-3 gange dagligt som er normalt i tykkelse og farve.
Vi tror kun hun har taget ca. 700 g på over de sidste 2 mdr.
En typisk dag for vores datter:
6.00 op.
7.00 morgenmad. 100 ml. grød med mme samt brød med smør eller ost. Får vand af flaske men drikker kun lidt.
9.00 Ammes og Sover
11.30 Frokost. 150 ml grød med mme samt rugbrød med leverpostej eller andet. Får vand af flaske men drikker kun lidt.
14.30 Sover
16.30 - 17.00 får frugt eller rugbrød. Drikker vand af flaske. Drikker kun lidt.
18.30 Aftensmad. 150 ml grød med mme samt brød og/eller hvad vi nu spiser. Drikker lidt vand af flaske.
20.00 Puttes til nat.
23.00 Ammer hvis hun vågner
03.00 Ammer
Grøden vores datter får er beregnet fra 6 mdr. Hun vil ikke rigtigt spise noget med for mange klumper/gryn i. Hun mister hurtigt interessen hvis det er for groft og spiser så ikke meget. Vi tilføjer en del olie eller smør samt mme til maden.
Vores datter drikker måske 100 ml. vand fra flaske om dagen. Hun få clementin og andet til mellemmåltider.
Vi vil meget gerne have lidt råd om hvordan vi få hende til at spise mere og mere "groft" mad. Og hvad vi kan gøre for at hun kunne tage mere på?
Med venlig hilsen
De bekymrede.