Brev:
Sove i egen seng - 23 mdr.
27. januar 2010
Alder:
23 mdr.
Sove i egen seng - 23 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en skøn pige på 2 år. hendes far og jeg gik fra hinanden da hun var et år. Vi har et fornuftigt forhold til hinanden faderen og jeg. Han ser min datter hver anden weekend.
Jeg har fra jeg flyttet fra min eks mand boet alene med min datter og hun har stort set sovet i min seng lige siden.. dels fordi JEG havde brug for trygheden og dels fordi det er super nemt at putte hende i min seng, istedet for at bruge 1 time på putning... jeg springer lidt over hvor gærdet er lavest da jeg lige skulle vende mig til at være alene mor og det har taget på kræfterne.
Udover det så har jeg lige mistet min elskede far for 2 mdr siden, og jeg har meget svært ved at sove om aftenen, men det hjælper rigtig meget at min datter sover hos mig!
Nu står jeg og skal flytte sammen med min nye kæreste, og nu er jeg gået igang med at min datter skal sove i egen seng... men det tager mig mange gange 1 1/2 tme før hun sover og jeg kan gå fra værelset, og hun vågner som regel et par timer efter og så kan jeg starte forfra....
Vi bader, børste tænder og så går vi ind med et par bøger og læser dem.... men hun vil ha mer mer mer.. så skal hun ha vand, så skal vi læse mere, så skal hun lige have et spænde eller noget!!
Hvordan kommer vi ind i en god rytme... og hvad gør jeg.. mit drømmemål ville være et par bøger lidt sange og godnat og jeg kunne forlade værelset og hun selv faldt i søvn.
Jeg ved godt det handler om konsekvens... men har brug for råd og hjælp!!
Det skal lige siges at min datter generelt er UTROLIG mor syg.. jeg kan ikk gå fra hende, selv ikk ud i køkkenet uden hun bliver ked.. hun vil bæres hele tiden og være tæt på mig! Når vi er ude hos veninder m børn hænger hun op af mig selvom jeg prøver at indlede hende i en leg og fortælle at jeg sætter mig lige derover!
Hun er også meget utryg ved andre mennesker og hun er længe om at tø op.
I vuggestuen vil hun også helst være omkring pædagogerne hele tiden... men stortrives dernede og sover godt uden problemer!
Hun er meget glad og tryg ved min kæreste!
Hva gør jeg hvordan kan jeg hjælpe hende med at blive mere tryg og selvstændig?? Og hvad med putningen???
Med venlig hilsen
Mille