Brev:
Skemad, flaske, vaccine mv.
28. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Skemad, flaske, vaccine mv.
Hej Helen..
Mange tak for svar på mit tidligere brev, men nu skriver jeg allerede til dig igen :) Der var nemlig noget i dit brev jeg gerne ville spørge ind til.
Du skriver at jeg skal finde den MME der passer til min datter, men skal jeg så bare prøve forskellige mærker? Eller har du en du kan anbefale??
Med hensyn til grøntsagsmos så foreslår du kartofler og andre grøntsager. men er kartofler ikke ren stivelse?? og kan det ikke gøre maven værre??
Det samme med risgrød? Har prøvet at købe hirseflager til hendes grød, det ville hun ikke have så meget af.
Har også lidt svært ved at finde ud af om hun skal være meget sulten når hun får grød eller om hun skal være mættet af en flaske først?
I dag har jeg prøvet at skrive ned hvor meget MMe hun får, og det er nogle små portioner synes jeg. Siden vi stod op kl 8.30 og frem til nu kl 17, har hun drukket 260 ml i alt, derudover har hun fået et par skeer grød og vand, både i flaske og kop! Er det ikke for lidt MME over så mange timer??
Kan det skyldes at huldet i flasken er for lille og så gider hun ikke?? Vi bruger nemlig stadig suttehoved som hedder 1 mdr.
Det skyldes egentlig at da jeg ammede hende, skulle det jo ikke være sådan at det var alt for nemt i flasken og hun så slet ikke gad at ta brystet.. Men skal vi skifte suttehoved så det passer hendes alder?
Sys bare nemt hun kan kløjs i det når hun får en med større eller flere huller..?
Siden søndag har hun hver nat vågnet og grædt, hvilket hun ellers aldrig gør om natten, og ikke kunne falde til ro igen. Hun har minimum været vågen 1 time hver nat. I nat var vi oppe på 2,5 timer, og det er bare for hårdt når hun heller ikke altid er så god til at sove om dagen.
Det skal lige siges at efter mit første brev, så er hun blevet ret forkølet. Hoster voldsom meget om natten og er snottet. Vi har hævet hendes hovedgærde og jeg forsøger så godt som jeg kan at give hende nogle saltvandsdråber i hvert næsebor, men hun protesterer voldsomt!
Derudover er hun også blevet vaccineret (i går), så det hele kommer lige oven i hinanden.
I nat hostede hun så meget at hun endte med at kaste op inde i sengen... :(
i morges havde hun 37.8 i feber, men kan feberen godt komme dagen efter selve vaccinen?? I nat var hun skoldende varm, men fik ik taget feberen da jeg mest fokuserede på at hun sku sove igen..
Beklager alle mine spørgsmål, men det er så træls at brænde inde med dem, og så gå og være forvirret.
Hilsen Camilla