Brev:
Forkølelse giver natteroderi
29. januar 2010
Alder:
2 mdr.
Forkølelse giver natteroderi
Hej igen, det var en skrivefejl sidst. Felix vejede 3100 da han kom til verden den 7 dec og vejer nu 5,500, så jeg regner med han får rigelig mad.
Men men men, vi har stadig store problemer med at den stakkels dreng er så forkølet, at han vågner fra ca. kl 3 og frem til han står op, simpelthen fordi han ikke kan synke og trække vejret. Det lyder som om han er ved at blive kvalt, og det eneste der hjælper er at blive ammet, så han får synket slimet eller at ligge på mors mave.
Derudover spiser han, højst sandsynligt pgra forkølelsen også, rigtig "grimt" ved brystet. Han sluger meget luft, fordi han slipper brystet et splitsekund for at kunne få vejret og så spiser videre.
Om natten er det virkelig et problem, fordi han falder i dyb søvn efter måltiderne, og så får han ikke bøvset af, hvilket han så vågner af efter en times tid. Jeg har prøvet at tage ham op og bøvse ham, men så vågner han og vil ikke falde i søvn igen vha sut, så så skal der ammes igen og så starter det forfra...
Alt i alt betyder det, at mor her er vågen hver time, tit for at amme, og imellem sidder jeg så med drengen på maven og småsover.
Og at han bliver ammet så meget om natten, betyder jo at drengen får super ondt i maven om dagen. Hvilket igen betyder, at han ikke kan få ro til at sove i barnevognen om formiddagen, hvilket ødelægger lurene resten af dagen.
Han vil også ammes hveranden time om dagen, så jeg bliver jo i tvivl om min amning, selvom jeg stadig har store mælkebabser, fordi han jo praktisk talt ligger der hele tiden.
Ked af den kæmpe smøre, men det er jo super synd, at Felix ikke får den søvn han skal have - og også mig he he...
Hvad kan vi gøre?
Venlig hilsen
Pernille