Brev:
Korte lure om dagen - 6 mdr.
29. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Korte lure om dagen - 6 mdr.
Kære Helen
Tak for dit sidste svar. Vi er kørt i stilling nu med 3 gange skemad om dagen, og det går rigtig fint.... De vil endda spise mors hjemmelavede kartoffelmos!
Mit spørgsmål handler om søvn og vores pigers lure om dagen.
De har jo altid været nogle små sovetryner, og det er de også...om natten, hvilket vi ABSOLUT ikke klager over, men de sover meget lidt om dagen, hvilket skaber lidt problemer, for dem selv. Pt ser dagsrytmen således ud;
-tidlig morgen får de en flaske
-vågner ca. kl 7.30
-grød(havregrød, øllebrød, trekornsgrød eller andet, sommetider med frugtmos på) vand af snapseglas
-kl. 9.00 flaske omkring 120 ml.
ca. 9.30 ren ble og puttes til formiddagslur (sover ca. 45 min.)
- frokost kl. ca 11.30 (grøntsagsmos med fisk eller kød) vand af snapseglas og gerne lidt frugt i hånden til at øve på eller en rugbrødsbjælke
-får en flaske herefter ca. 100 ml.
-kl. 13.30 tilbydes de en flaske igen, hvor de drikker ca. 80- 120 ml. puttes til eftermiddagslur (sover ca. 45 min-60 min)
- flaske kl. ca. kl 16 ca. 150 ml.
herefter kommer de nogle dage i bad, andre dage går vi en god tur med hunden, hvor pigerne sidder og kigger i barnevognen.
- ca. 17.30-18.00 aftensmad (grøntsagsmos med fisk eller kød) gerne lidt frugtmos til dessert, vand i glas.
-nattøj på og flaske ca. 100 ml. ofte mere
puttes tit mellem 18.30 og 19.00 og sover med det samme!
Sover tit helt til kl. 5-6 uden mad!
-Som du kan se, sover de ikke længere ret meget om dagen, hvilket er forståeligt nok, når de sover så meget om natten, problemet er bare, at de vågner ca. 14.30 fra deres lur og har svært ved at være friske til de bliver puttet, så allerede fra kl. 17.30 begynder de at pive og være trætte, og det er lidt synd, synes vi - er det bare en periode indtil de kan være vågne i længere tid eller hvad? - hvad kan vi gøre?
- tit når de har spist 4-5 skefulde skemad brokker de sig og vil have flasken i stedet (det får de så), især ved frokosttid, er det ok?
- min ene prinsesse vil pludselig ikke drikke vand mere, hun bliver tosset hvis jeg prøver at lokke med glasset. Skal jeg bare lade hende være eller er der et trick?
Tak for dine altid gode svar
fra tvillingemoren;-)