Brev:
Vuggestuestart og afvisning
9. juni 2004
Alder:
12 mdr.
Vuggestuestart og afvisning
Min søn på snart 1 år begyndte for ca tre uger siden i vuggestue, og jeg begyndte på arbejde efter en uges indkøring. Det går rigtig godt i vuggestuen, min søn er glad og tryg. Han er der mellem 7 - max. 8 timer dagligt. Jeg afleverer ham om morgenen og hans far henter ham om eftermiddagen.
Mit problem er, at han afviser mig, når jeg kommer hjem fra arbejde. Han giver mig kun modvilligt et knus, og i forgårs begyndte han at græde og vendte sig væk, da jeg trådte ind ad døren. Han vil hellere lege med sin far end med mig og har ikke ændret opførsel overfor ham.
Det gør mig ked af det, at han sådan trækker sig væk fra mig. Der er ingen problemer i weekenden, og heller ikke om morgenen, hvor jeg som regel er alene med ham. Jeg kan godt regne ud, at han selvfølgelig reagerer på pludselig at være væk fra mig i så lang tid ad gangen, når vi plejer at være sammen hele tiden. Men går det mon over igen? Jeg prøver at give ham plads til selv at komme til mig om eftermiddagen, men samtidig vise ham, at jeg er lige ved siden af ham og gerne vil ham...
Jeg håber du har et par gode råd.