Svar: Fryse banan
31. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Hvor er det dejligt at høre fra dig igen og hvor er det godt at høre at I trives så fint som familie på fire :) Det lyder som om at det går stille og roligt den rigtige vej ... rigtig dejligt!
Man kan så vidt jeg ved godt fryse bananer eller bananmos, men det bliver vist temmelig mørkt i farven og ikke særlig lækkert ... Banan kan jo moses og spises frisk så en bedre løsning er at du tøer det jordbær eller pæremos op som du har lavet og blander det med frisk banan inden det skal serveres :)
Vær opmærksom på at banan kan virke lidt forstoppende på små maver og at det derfor kan være en god idé at give kogt frugtmos (æble, pære, svesker, abrikos, jordbær osv.) og vente med frisk mos til barnet er 6 måneder gammelt.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske