Brev:
Vækkes af middagslur?
31. januar 2010
Alder:
2 mdr.
Vækkes af middagslur?
Hej Helen.
Her kommer lige et spørgsmål vedrørende søvn. Alma sover generelt rigtig godt, men hvad er din holdning ifht at sove om dagen?
Jeg har ofte vækket Alma efter 3 timer da jeg var bange for at det ville gå udover nattesøvnen, men må indrømme at de gange hun har fået lovet til selv at vågne (op til 5 timer ) har det ikke gjort nogen forskel ifht hvordan hun sover om natten. Som det er nu går hun til nat mellem 21 og 22. Her sover hun alt ml 3 og 6,5 time, bliver ammet, bøvset og sover igen, det hele varer 15-30 min. Næste ryk sover hun mellem 2 og 5 timer, hvilket vil sige at hun nogle gange kun er vågen 1 gang andre 2 gange inden vi står op et sted mellem 7.30 og 9.
I forhold til vores første barn er dette intet mindre end fantastisk så jeg klager bestemt ikke. Står bare ofte og er tvivl om jeg skal vække hende om dagen? hvad synes du?
Endnu engang tak for en god brevkasse ;0)
Venlig hilsen
Tinusmor