Svar: Graviditet og risiko for tidlig fødsel
9. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Mette
Jeg håber også for jer at den lille nye baby bliver i maven lang tid endnu og at det hele går jer godt.
Det er nogle meget lægelige spørgsmål du stiller og det er svært for mig at svare på. Jeg synes derfor at du skal spørge lægen til råds, når du skal ind på sygehuset og have tråden lagt op.
Ud fra din beskrivelse så lyder det som om at du har en meget kort og blød livmoderhals og der derfor er risiko for at den udsletter sig før tid, altså at du måske begynder at åbne dig, før tid er. Men der er mange faktorer der spiller ind, så derfor vil en læge bedre kunne rådgive dig og vil sandsynligivs også kunne fortælle dig hvad erfaringen siger.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske