Brev:
Får min dreng på 5 mdr mad nok?
9. juni 2004
Alder:
5 mdr.
Får min dreng på 5 mdr mad nok?
Jeg har læst sundhedsstyrelsens retningslinier for mad til spædbørn, og pludselig bliver jeg lidt bekymret for, om min søn på knap fem måneder får mad nok i løbet af et døgn. Jeg startede allerede med at introducere ham for grød/mos, da han blev fire måneder, da han gylper utroligt meget. Hans kostplan ser sådan ud:
Morgen: 230 ml. nan
Formiddag: Frugtmos og vand
Frokost: Grød m. frugt + 100 ml. nan
Eftermiddag: 230 ml. nan
Aften: Kartoffel- og grøntsagsmos + 100 ml. nan
Sen aften: 150 ml. vælling
Det skal dog siges, at han ofte levner, når han udelukkende får nan/vælling. Nogle gange tager han kun halvdelen. Og det er faktisk mest det, som bekymrer mig, for hvis jeg skulle følge sst's retningslinier har jeg en fornemmelse af, at han burde have mere mælk?