Brev:
Puttes af andre
2. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Puttes af andre
Hej Helen.
Jeg har tidligere kontaktet dig, da vores søn - på nu 6,5 måned - ikke vil puttes til nat af sin far.
Far kan bruges i ALLE henseende døgnet rundt (og han elsker at være sammen med sin søn) pånær når man skal puttes til nat. Du gav tidl. det råd at far skulle give natflaske (ved 19.30 tiden) og så kunne jeg tage over og putte og du mente så ligeså stille, at far nok skulle få lov at komme mere og mere på banen.
Vi gjorde som du anbefalede og det virkede!!! Juhu vi var alle glade - ikke mindst min mand som var frustreret og ked af ikke at kunne putte. Også jeg nød, at kunne besøge en veninde eller løbe en tur uden at skulle have ondt i maven over hjemme situationen....
Nu er situationen bare vendt igen. Der er ikke sket noget herhjemme som er anderledes end det plejer. Far kan ikke putte til nat - ihvert fald ikke hver gang. Mor kan ALTID - uden bøvl. (Trods det min mand fast giver aften flasken)
I lørdags var han (vores søn) hos mormor og morfar sammen med storesøster, hvor de skulle passes og overnatte...for 1. gang for hans vedkommende.
De blev afleveret så sent så muligt (kl 16). Mormor og morfar glædede sig til de skulle komme, kender begge børn - de ses ofte og vores børn er vant til at komme i deres hjem. Mine forældre havde fint mod på at have dem begge. Vi hyggede med afleveringen og gav os god tid.
Både vores søn, storesøster og mormor og morfar havde en skøn eftermiddag og aften - lige indtil den stod på putning af vores dreng. Han blev vildt ulykkelig og mine forældre ringede til mig for, at høre om ikke de skulle hente mig fra festen, køre mig hjem til dem, så jeg kunne putte og så kunne de køre mig tilbage igen. (som de sagde skulle det ikke være for deres skyld men for vores søns skyld og vi havde en aftale om de skulle ringe hvis noget "gik galt").
Det gjorde vi og han sov i løbet af 2 min efter jeg ankom. Jeg var selvfølgelig ikke så festlig igen, da jeg vendte tilbage til festen, da jeg var ked af det på min søns vejne og egentlig havde lidt dårlig samvittighed over at være kørt igen (Dårlig samvittighed er mit mellemnavn når det gælder mine børn... der skal ingen ting til)
Han vågnede selv igen ved midnats tid og fik en flaske af min mor, havde grint og "snakket" og derefter bare lagt sig til at sove.....næste måltid ved 3 tiden gik ligeså godt.
Næste morgen var han super tilpas. Da vi hentede ungerne kl 10 var han i hopla hvilket varede ved...
SÅ......min hovedpine og spørgsmål går på, kan man konkludere han var for lille til at magte ude overnatning endnu? Hvis ja, hvornår tør vi prøve igen? Vi har igen en stor fest om 2 måneder, skal vi løbe an på det går - her kan vi ikke bare komme hjem - eller skal der være en endnu en prøve overnatning inden den store fest - evt om en mdr - hvor vi kan komme til undsætning hvis....????
Hvad gør vi med det største problem - nemlig hjemmefronten - at far ikke må putte? Jeg synes det var et rigtig godt råd du gav sidst, men må også indrømme, at jeg virkelig synes han må "sluge" i en alder af snart 7 måneder at far altså er alene engang i melllem om aftenen og derforuden også putter selvom mor også er hjemme... måske jeg er for barsk? Det skal dog lige siges at han "skånes" meget i hverdagene.
Vi indretter stort set hele familiens liv efter hans sovetider, sørger for ikke at have for travlt osv... Hvis det er for tidligt "bare" at tænke, nu må du acceptere at far også putter, hvornår kan vi så "kræve det af ham"? Har du gode forslag til hvordan vi gør det så nænsomt og positivt for ham?
Håber meget du har nogle gode råd, da jeg synes det er lidt hårdt at være så meget på...
Kærlig hilsen
"Mor"