Brev:
Fra pureret til grovere mad
2. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Fra pureret til grovere mad
Hej Helen.
Vores søn på 6,5 måned spiser så glad sin ske mad :-) Vi er dog ved at gå fra den fine grød til havregrød, hvilket tog ca en uges tid inden det fungerede uden opkast fornemmelser fra hans side. Nu kører det.
Vi er også gået fra den blendede grønt mos til gaffelmost grønt mos, hvilket har fået ham til at kaste op to gange på en uge... det kører ligesom ikke bedre efter en uge - modsat havregrøden... Vi tvinger ham ikke til at spise store portioner - slet ikke, men føler også det er nødvendigt med smagsprøver af det hver dag for han lærer det...!?!
Er det den rigtige måde at gribe det an på? Han får ca en spise ske fuld samt frugt mos og vand og får så også flasker med mme. Han virker mæt i dagtimerne. Eller skal vi give ham mere tid og blive ved med at blende grønt mosen, prøve til igen senere og acceptere det bare er sværere for ham?
Med venlig hilsen
en mor som er glad for sit medlemsskab!!!