Brev:
Kan ikke få al den mad i hende
4. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Kan ikke få al den mad i hende
Hej Helen
Bliver nødt til at skrive til dig igen, da jeg er noget frustreret over dine madplaner :0)
Jeg KAN simpelthen ikke få al den mad i hende som du anbefaler. Selvom hun kun får ½ dl grød/mos så har hun simpelthen ikke plads til den mælk hun skal have. Er det så bedre at jeg giver mindre mos/grød så der er plads til mælken???
Vores dag kan se sådan ud
Kl 7 vågner og drikker 170 ml MME
kl 10 grød (½-1 dl) + vand
kl 12 mos (grøntsager og kød) + lidt frugtmos til dessert
kl 14 Flaske (men drikker kun 40-100 ml)
kl 16 flaske (drikker 100 ml)
kl 18 Mos (grøntsager+kød) + lidt frugtmos til dessert og vand
kl 19 flaske (drikker mellem 100 og 200 ml)
kl 2 flaske (drikker mellem 40 og 140 ml)
Jeg synes hun får meget lidt mad og mælk, og kan se på dine anbefalinger at det er meget mindre hun får end du anbefaler. Overvejer at fjerne grøden om morgenen for at give plads til mere mælk. Når jeg fjerner grøden kan jeg få hende op på ca 800 ml i døgnet.
Kan det værre at hun ikke har behov for mad endnu ved siden af mælken??
Hun vejer 9,2 kg og måler 74 cm, men jeg synes hun bliver lettere og lettere og nogen stor appetit har hun jo heller ikke. Hun voksede ellers så eksplosivt fra fødslen og frem til vi startede på grød/mos men nu står hun stille eller går nærmest tilbage.
Jeg er meget frustreret over mad-situationen fordi det slet ikke bare ligner dine anbefalinger, og fordi de lader til at hvis jeg giver grød og mos så får hun næsten ingen mælk...
Med venlig hilsen
en bekymret mor