Brev:
Hysterisk inden flaske
5. februar 2010
Alder:
4 mdr.
Hysterisk inden flaske
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål vedr. min ene tvillingedreng. Når han vågner op fra sine lure om dagen, så græder han og bliver helt hysterisk. Jeg opfatter det som om han er sulten, men er blevet lidt i tvivl. Man kan ikke trøste ham, det eneste, der hjælper er at stikke en flaske i munden på ham. Det er lige så tårerne triller ned ad kinderne på ham. Selvom jeg har gjort en flaske klar, så kan jeg næsten ikke nå at give ham den inden han når helt op i det røde felt.
Jeg skal virkelig passe på ikke selv at stresse op over det! Og jeg har jo også en anden dreng, der gerne skulle have mad samtidig. Skal han først ind og sidde i skråstolen og vente på at brormand kommer med, så går det helt galt og han kan blive så hysterisk, at han ikke engang kan tage flasken.
Nogen gange kan jeg være heldig at brormand ikke er vågnet, så jeg kan starte hystaden op på flasken først. Har han først fået 50 ml så er han en helt anden dreng….og så kan han fint vente på brormand og tilmed smile til mor.
Min anden dreng er helt anderledes, stikker i et smil når han bliver pakket ud af voksiposen, strækker sig og skal lige blinke lidt før han er klar til flasken.
Hvad tror du, der sker??? Det skal lige siges, at om morgenen er han glad og frisk og kan sagtens vente en time inden morgenmaden bliver serveret (tiden bruges på at sige godmorgen, skifte ble og tøj og gøre klar til morgenmad).
Mange hilsener
Katrine