Brev:
Amning og søvn - 8 mdr.
5. februar 2010
Alder:
8 mdr.
Amning og søvn - 8 mdr.
Hej Helen!
Jeg har et spørgsmål angående vores lille dreng på 8 mdr og en uges tid.
Han spiser rigtig fint hele dagen og drikker også af kop - en del ryger dog ved siden af. Siden han fyldte 7 mdr har han ikke ville ammes om dagen - er vender simpelthen hovedet væk. Vi har forsøgt at give ham sutteflaske siden han var ca 4 mdr - men han nægter. Det er kun bryst der dur.
Nu er mit spørgsmål om hans lille væskeindtag kan have sammenhæng med den megen opvågning om natten?
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
7.00 vågner
7.30-8.00 får havregrød ca 1-2 dl og vand af kop.
9.00-9.30 går tur siddende i barnevogn for at aflevere storebror
9.30-10.00 lægges til formiddagslur
11.15 vågner
11.30-12.00 får grøntsagsmos med kød eller glasmad - 1-2 dl. Får rugbrødshapsere og rugbødsstænger samt agurk m.v. - men spiser ikke meget af denne del. Vand af kop.
13.30 får frugtmos - ca 1 dl
13.30-14.00 lægges til eftermiddagslur
15.00-15.30 vågner da vi henter storebror i børnehave
16.00 får A38 med frugtmos og rugbrødsdrys, vand af kop og frisk frugt at sutte på - gnasker på det men spiser det ikke rigtig.
18.00 familiemad eller grøntsagsmos ca 1,5-2 dl, vand/mælk af kop.
19.15-19.30 ammes og lægges i seng - falder ikke i søvn ved brystet.
Herefter vågner han lidt her og der i løbet af aftenen, men falder selv i søvn. kl 22-23. vågner og vil ikke sove videre uden at blive ammet. Vi har prøvet at strække den her - men han bliver meget ked af det og falder først i søvn efter ca 1-1,5 time og vågner igen efter 1-1,5 time.
kl ca 3 vågner og vil have bryst igen - samme som når han vågner kl 22-23.
Jeg synes jo efterhånden at han er gammel nok til at kunne sove lidt bedre og er efterhånden også rigtig rigtig træt. Jeg skal starte arbejde om 3 uger og vil rigtig gerne have en mere sammenhængende søvn når vi kommer dertil - far kan jo ikke rigtig hjælpe når det eneste der dur er bryst.
Nå det blev en længere smøre men mit spørgsmål er så - kan det være tørst der gør at han vågner så ofte? - kan vi få ham til at tage flaske i så sen en alder? og hvordan får vi ham til at sove noget bedre????
Mange hilsner
Trætte mor