Svar: Knop på næsen
5. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Marlene
Tak for dit brev. Det er svært for mig at sige hvad type knop din datter har, at den er hudfarvet tyder på at det er en knop hun altid vil have .. prøv at spørge lægen, næste gang I kommer der :)
Nogle børn har fra fødslen små hvide talgknopper, det er hvide hårde knopper som godt kan sidde på næsen. Det er fordi barnet producerer lidt ekstra talg, som tilstopper hudens porrer. Lidt ligesom når man i puberteten kan have hudorme ... Talgknopper forsvinder normalt af sig selv.
Med den alder din datter har og den beskrivelse du giver, så lyder det ikke umiddelbart som en talgknop men mere som noget blivende. Man er dog nødt til at se den, for at kunne vurdere det og derfor må du spørge jeres læge :)
Held og lykke med det!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske