Brev:
Fra 2 til 1 lur?
7. februar 2010
Alder:
13 mdr.
Fra 2 til 1 lur?
Kære Helen.
Tak for dit sidste svar vedrørende nedtrapning af flasker. Med din hjælp er natflasken nu væk, så mangler vi bare de to sidste, og det kommer jo nok.
Nu er jeg her så igen med endnu et spørgsmål. Hvordan ved jeg, at Eddie (født 30-12-08) kan gå fra 2 lure til 1 lur om dagen?
Som det er nu, sover han stadig 2 lure om dagen, og det er også helt fint, for jeg tror, han har brug for det. Men i takt med at han kan holde sig vågen længere imellem lurene, så forskydes aftenputningen jo også. Så nu er det ved at blive en lille smule sent om aftenen, synes jeg.
Hans dag ser således ud i forhold til søvnen:
7:00 Han står op.
10:00-12:00 Han sover første lur (den har altid været længst om morgenen).
15:00-16:00 Han sover anden lur.
20:30 Han sover til natten (og det GØR han stor set - hurra).
Hans anden lur kan godt være lidt svær, da han er mindre træt her end om morgenen. Nogle gange sover han lidt senere, men jeg lader ham aldrig sove længere end til 16:15.
Jeg kan ikke putte ham før 20:30 nu. Han er bare ikke træt nok, tror jeg. Selvom han måske kun sover en kort eftermiddagslur, så er det som om, man altid skal tælle timer fra det tidspunkt, han vågner, rettere end at tage i betragning at han måske kun sov en halv time - hvis du forstår?
Jeg vækker ham ret tit fra hans lure og håber at det er OK.
Men hvordan ved jeg, hvornår han kan gå fra 2 lure til 1 lur. Jeg ville jo helst gøre det gradvist ved at rykke formiddagsluren lidt af gangen, men så rykker eftermiddagsluren vel også, og så bliver det vel senere og senere, at han går i seng om aftenen?
Egentlig går det fint i øjeblikket, men jeg vil bare gerne kunne forberede mig på det med 1 lur. Har du nogle gode råd til, hvordan jeg skal gøre det, når den tid kommer (og hvordan ved jeg, når tiden er kommet?).
Tak som altid igen - igen!!!!
Kærlig hilsen
Sanne.