Brev:
Nok mælk og mad?
7. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Nok mælk og mad?
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse. Jeg har et spørgsmål vedr. mælk og mad til min søn, som jeg håber du kan svare på.
Jeg har ammet fuldt til han var 6 mdr. Nu er han begyndt at komme ind i en god rytme med skemad. Jeg giver mad på flg. tidspunkter:
Kl. 6-7: Ammer
kl. 9-10: Morgenmad, havregrød med frugtmos med en kop vand.
Kl. 12-13: Frokost, grøntsagsmos med en kop vand
Kl. ca. 14: Ammer
Kl. 17 - 18: Aftensmad, grøntsagsmos med en kop vand
Kl. ca. 19: Ammer
Kl. ca. 21: Ammer. Dette er sidste gang jeg ammer, indtil næste morgen, hvor ovenstående starter forfra.
Jeg ved ikke om han får nok mælk. Jeg føler ikke, at jeg har så meget mælk, som før, da jeg ammede fuldt. Han har været hurtigspisende de sidste 3-4 måneder, og har tømt et bryst på måske 5 min. Men nu, efter han er begyndt at få skemad, er han kun måske 2-3 min ved hvert bryst. Han ligger sig tilbage, kigger rundt i lokalet, stikker tommelfingeren i munden, vender sig tilbage til brystet osv osv, det er ret useriøst :-)...
Hvor meget mælk skal et 7 måneders barn have om dagen af mælk? Skal jeg supplere op med MME?
I samme omgang kommer jeg til at tænke på om børn ikke kan få hård mave af MME? Han har nemlig døjet en del med hård mave efter vi er begyndt på skemad.
Glæder mig til at høre dit svar,
Med venlig hilsen
Helle