Brev:
Det kniber med at drikke vand
8. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Det kniber med at drikke vand
Hej Helen
Min datter der er 7 mdr spiser nogenlunde skemad, men det kniber med at få hende til at drikke både vand og sødmælk, jeg har prøvet med et lille snapseglas, tudekop og glas som vi selv bruger uden held.
Hun får mad på følgende tidspunkter.
7.30 havregrød + vand af kop
9.15 frugtmos + vand af kop
12.00 grøntmos. + vand
13.30 amning
Evt kl16 flerkorngrød + vand
18.00 grøntmos + vand
19.30 amning
23.00 amning
05.00 amning
Som du kan se tilbyder jeg vand ved hvert måltid, men munden er helt lukket og det bliver maks til et par mundfulde. Er det muligt hun bare ikke er tørstig? Det skal siges at hun hverken bruger sut, eller vil tage flaske.
Hvor meget væske skal hun have i døgnet? Når hun bliver ammet er det efterhånden også ret kort, er det normalt for hendes alder? Uden for måltiderne er hun glad og virker tilfreds.
Hilsen