Brev:
Problemer med min datters lure i løbet af dagen
8. februar 2010
Alder:
9 mdr.
Problemer med min datters lure i løbet af dagen
Kære Helen
Nå nu er det gået rigtig godt i en lang periode, men så pludselig er der opstået problemer med min datters lure i løbet af dagen. Det har den sidste tid været en rigtig pylder baby, der har boet her.
Hun har så også lært at kravle, kommet op og stå og er en rigtig lille udforsker i øjeblikket, så der sker meget i hendes udvikling - det er helt tydeligt.
Hun er længe faldet i søvn til sine lure om dagen efter en flaske, som hun har fået hos mig uden at falde i søvn. Det gjorde hun først, når hun var kommet i seng, og det har fungeret længe. Min egen sp rådede mig til at sløjfe formiddagsflasken, og i stedet give hende noget brød. Det synes jeg er en fornuftig ide, da min datter også må lære at mælk og søvn ikke nødvendigvis er forbundet.
Nu har jeg en uge lagt hende til hendes formiddagslur uden mælk, og det er gået meget forskelligt. I dag kulminerede det, så hun blev simpelthen så ked af det, at hun endte med at skrige sig i søvn med mig ved sin side - pyha (det er ikke sket siden kolikdagene). Sørme om det ikke også skete ved hendes eftermiddagslur.
Jeg kan ikke lide at gå fra hende, når hun er ked af det men samtidig er det som om, hun ikke kan finde ro, når jeg er der (tror nærmest det er legetid). Normalt foregår en putning med, at hun rejser sig op i sengen og kalder, jeg ligger hende ned og siger; sov godt. Dette gentager vi en del gange, indtil hun bliver ked af det. Jeg tager hende op, trøster, putter igen og fortsætter sådan, indtil hun sover (jeg er bare bange for at alt det op og ned forvirre hende). Så snart hun er faldet ned og øjnene igen er sprækker (hun sover altså ikke), ligger jeg hende ned igen, men hun skriger MED det samme.
Jeg har forsøgt at blive ved hende, det hjælper overhovedet ikke, tværtimod kan hun nærmest ikke finde ro. Jeg har prøvet at tage hende op med det samme igen, men så kan vi bare blive ved og ved. Jeg ville egentlig gerne putte hende om dagen i hendes barnevogn, men det er ikke muligt, da vi bor i lejlighed og har stilladsarbejde i gården.
Vores dag ser ud som nedenfor:
07:30 vågner og får havregrød
9:30 brød med ost
10-10:30 lur (sover 1 time til 1 ½)
12:00 frokost - spiser to halve plus noget grønt
15:00 puttes til lur med flaske - drikker 200 ml (sover 1 time)
16:30 lidt frugt
18:00 aftensmad
19:30-20:00 puttes til natten - drikker 150 ml
23:00 natflaske som hun selv vågner og beder om drikker 200 ml.
Nå det var lidt baggrund beklager det blev langt, men så har du en bedre baggrund af råde på (håber jeg).
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg kan putte hende uden at tage sådan en halv times skrigeri? Jeg overvejer selv, om det kunne være en løsning at ligge hende som jeg plejer, trøste når hun bliver ked, ligge hende og gå kortvarigt. Jeg er ikke vild med at lade hende ligge selv, når hun er ked af det, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre??? Hun skulle jo gerne til at kunne sove selv, for hun skal snart i vuggestue.
Ser frem til dit svar
Venlig hilsen
Louise