Svar: Kold MME ?
8. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Jane
Du må gerne give din dreng kold mme af glas, det vil være helt fint at lære ham at drikke kold mælk på denne måde, du kan se det som et alternativ til sødmælk. I flasken anbefales dog lun mælk, men flasken forbindes som du skriver også mere med amning og hvis det drejer sig om en enkelt aften, hvor du skal ud, så sker der ikke noget ved at han den aften får mme kold af glas - så kan du jo amme ham, når du på et tidspunkt er hjemme igen.
Hvordan han reagerer må tiden vise ... Hvis han er fyldt godt op i maven og føler sig mæt og parat til at sove, så vil han måske acceptere at blive puttet uden amning. Han vil sikkert have brug for at putte lidt sammen med far, vil måske lige småklynke lidt der hvor han savner mor, men vil falde til ro ved fars nærhed, kærtegn osv. MEN, du kan naturligvis også risikere at han bliver helt ulykkelig og ikke kan sove uden brystet, hvis det er brystet han forbinder med at skulle overgive sig til søvnen - og så må du jo komme hjem igen. Det er nødt til at komme an på en prøve.
Du kan give ham mme af brik eller du kan give ham mme som du selv laver. Du kan lave en flaske klar ved at koge vand, komme mme-pulver i, omryste og stille den på køl. Så kan det bruges indenfor et døgn - enten i maden eller gives som drikkemælk af kop/glas.
Held og lykke med det og fortsat god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske