Svar: Rugbrødsbjælker.. spises helt, eller ?
8. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Jane
Dejligt at høre at du er glad for mine rugbrødsbjælker. Det er vi også her i huset, de er faktisk et levn fra min barndom .. Min elskede farmor lavede altid rugbrødsbjælker til familiens babyer :)
I begyndelsen vil det normalt være bedst at udskifte rugbrødsbjælken med en ny, når den bliver for blød og for gnasket at sidde med. Det sker at der så kommer så store stykker af, at han får dem galt i halsen og derfor er det fint at give ham en ny og frisk :)
Men hen af vejen vil han blive så god mundmotorisk at han vil nyde at gnaske sig igennem en og det må han naturligvis gerne, når han mestrer det.
Håber dette er svar nok, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske