Brev:
Har du et tip til, hvordan jeg skal fordele mælken?
8. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Har du et tip til, hvordan jeg skal fordele mælken?
Hej Helen,
Tusind tak for dit gode svar vedr. vores datters søvnproblmer om dagen.
Jeg kan godt leve med, at hun sover så lidt. Tror bare jeg skal være bedre til at lukke af for alle de gode råd, som andre gerne vil komme med. Jeg ved, at Marie ellers er sund og rask. Hun er en sjov lille kvik pige, der faktisk altid er den første, der kan nye ting, når vi mødes i mødergruppen.
Vi har da tænkt på, om hun måske havde ADHD, men det er jo for tidligt at tænke i de baner, og desunden har hun hverken koncentrationsbesvær - tværtimod - eller er overdrevet aktiv. Men når ens barn nu kun sover en time eller halvanden i dagstimerne, kommer man nogen gange på underlige tanker :-)
Men det var slet ikke det jeg ville :-)
Jeg ville snakke lidt kost. Du - og også jeg selv - var inde på at hun fik for lidt væske. Det kan godt være, at Marie har en udemærket børnelæge her i Tyskland, som jeg ellers er tilfreds med. MEN jeg vil altså ikke kun give hende en flaske om dagen. Jeg vil give 550 ml MME og vand og usødet te, så hun kommer op på de 850.
Jeg har en langt bedre mavefornemmelse ved at lytte til de danske sundhedsmyndigheder, end det man gør hernede. Jeg synes jo, at babyerne får for lidt mælk og for sød mad og for meget hvidt brød igennem kiks og tvebakker. Der er flere, der står helt af, når jeg fortæller om øllebrød :-D
Jeg ved bare ikke om hun så igen får for mange kcal. Hun er jo lidt rund med 8300 gr og 67 cm ;-) Hvad er din mening til det?
Har du et tip til, hvordan jeg skal fordele mælken? Hun er nemlig overhovedet ikke interesseret i at drikke om aftenen, når hun skal puttes.
Du har godt nok lige sendt mig en super dagsplan, men jeg vil gerne have din mening til mælkemåltiderne.
Vi prøvede i går, at give hende det samme som vi fik til aftensmad. I går fik vi frikadeller (hun fik indmaden) sovs, kartofler og grøntsager (hendes blev purreret) MEN hun afviste det total. Det var slet ikke, som de andre gange, vi har prøvede noget nyt, hvor hun forsigtig men ikke afvisende har prøvet nye ting. Hun er ikke kræsen og elsker ting, der smager af noget. Så spørgsmålet er, om vi bare skal blive ved med at prøve, eller om vi skal vente et par uger? Hendes appetit er lidt nedadgående i øjeblikket, det kan selvfølgelig være, at hun er ved at få tænder, hun har slet ikke nogen endnu.
Jeg er desuden lidt betænkelig ved at give hende rugbrødshapser og frugt, netop fordi hun ingen tænder har, men behøver jeg være nervøs for det?
Mange hilsner,
Sanne