Brev:
Vågner meget tidligt om morgenen - 11 mdr.
9. februar 2010
Alder:
11 mdr.
Vågner meget tidligt om morgenen - 11 mdr.
Hej Helen,
I øjeblikket kæmper vi med at få vores datter på 11 mdr. til at sove lidt længere om morgenen, så hun ikke allederede skal sove igen kl.8.30 ude i barnevognen.
Indtil næste uge er hun hjemme, så der er det i virkeligheden ok, selvom det er hårdt at stå op kl.5.00/05.30. Men i næste uge starter hun i vuggestue, og der vil de meget gerne have at hun kun sover 1 gang mellem kl. 12-14.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt hun er klar til det. Hun sover oftest 1½ time om formiddagen og kun ½ time (nogen gange 1 time) om eftermidaggen. Nogle gange virker det også som om at vi putter hende lidt for hurtigt om formiddagen og at hun i virkeligehden kunne strækkes lidt længere.. Hmm. derfor er vores forsøg lige nu, at hun kommer lidt senere i seng, selvom hun er træt og så bruger vi bare ½ time på at læse indtil kl. er 19.00 hvor hun så får nattøj på og får flaske. dvs. vi strækker hende næsten 1 time mere end hun plejer og det går fint.
Er det en ok løsning eller forhaster vi os? tanken er jo så, at hun sover lidt længere om morgenen og derved kan nøjes med 1 lur, som hun også nogle gange viser tegn på at ville have. Putter vi hende for tidligt om formiddagen, græder hun i barnevognen og nærmest protesterer :-)
Vil jo bare nødigt holde hende vågen når hun er træt, men hun må vel også gerne tydeligt nå at vise at hun er rigtig træt inden vi bare smider hende ud:-)
Håber du forstår den forvirrende tid :-)
Med venlig hilsen
Vicki