Brev:
Vil kun sove sammen med mor og far
10. februar 2010
Alder:
4 mdr.
Vil kun sove sammen med mor og far
Kære Helen.
Så skriver jeg til dig igen angående vores datters søvn-problem som bestemt ikke bliver bedre. Jeg skulle jo gå over til at amme hende i søvn istedet for at vugge hende i liften. Men nu er der bare opstået nye problemer. Jeg kan godt amme hende i søvn MEN først når vi alle 3 går i seng.
Det er jo rigtig træls når hun er træt omkring kl 20-21. jeg har forsøgt at amme hende i søvn omkring kl. 20 når hun var træt men enten vil hun ikke falde til ro (ligger og virre med armene på trods af at hun er træt) eller også vågner hun efter en halv time og søger brystet igen, blot for at ligge og hygge-sutte og ja helst med åbne øjne som bare ligger og stirre op på mig......
Vi har forsøgt at få hende til at falde i søvn i barnevognen men det kræver at vi står og vugger hende i en halv time ofte uden virkning.
Egentlig ville vi jo meget gerne have hende ud af vores seng og over i tremmesengen da vores seng kun er en 140X200 (altså en meget lille seng) så vi sover meget dårligt med hende i sengen også. vi har på ingen måder plads til en større seng.
Vi har købt bogen sov igennem uden gråd men jeg synes slet ikke jeg har overskud til at få begyndt på den. vil du anbefale at vi prøver at bruge metoderne i bogen?
Samtidig med det er hun også meget svær at få til at sove om dagen hvor jeg kan bruge halve og hele timer på at vugge og trille hende i barnevognen. på de dårlige dage sover hun max 2 timer sammenlagt i løbet af en dag fra kl. 07:00 til kl. 22:00. jeg kan blive helt frustreret til sidst når jeg bare har gjort alt for at give hende bare en lille smule søvn.
Med venlig hilsen
En træt mor