Brev:
Pige vil ikke spise - 6 mdr.
13. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Pige vil ikke spise - 6 mdr.
Kaere Helen,
Jeg har allerede to spoergsmaal i koe, men jeg taenkte jeg lige saa godt kunne sende en lille update omkring alt det der med opstart af skemad - for det er virkeligt en svaer situation for os.
Da jeg skrev sidst havde vores datter besluttet sig for at hun kun ville have mad, naar det var hendes far der stod for det. Desvaerre var det en kort overgang til at hun nu overhovedet ikke vil have noget mad. Det har nu varet i knap en uge, og hun er naesten syv maaneder.
Enkelte gange er det ligesom om det pludseligt fungerer og saa raa-aeder hun, men langt det meste af tiden er det trutmund, pusten til maden, venden hovedet vaek og slaaen til skeen, ogsaa selvom vi serverer mad, som hun foer har vaeret glad for at spise. Hvis vi bliver ved for laenge begynder hun at graede og det kan jo ligesom ikke vaere meningen.
I forhold til at hun jo som sagt har svaert ved tungeteknikken, skal vi saa holde en pause selvom hun er saa gammel som hun er? Eller er der noget i den dagsplan som jeg sendte igennem i den tidligere email, som ikke rigtigt fungerer og som kunne vaere en af grundene til at hun nu naegter almindeligt mad totalt?
Jeg er virkeligt i syv sind og det er svaert at blive ved med at opretholde en positiv attitude, naar hun er saa afvisende.
Samtidig ville jeg egentligt gerne skaere ned paa amningerne, men det synes jeg er svaert, naar nu hun ikke spiser noget andet. Faren kunne ogsaa godt taenke sig at de to kunne lave noget i lidt laengere tid af gangen, saa som en midlertidig loesning kunne vi maaske erstatte nogle amninger med MME?
Jeg glaeder mig virkeligt til at hoere dit raad. For middagssituationerne herhjemme er ikke ligefrem hyggestunder for tiden, og jeg ved de siger alting er en fase (og hun ammer jo ikke som 15-aarig) - nogle faser maatte bare gerne blive overstaaet hurtigere end andre.
Mange hilsner,
Signe