Svar: Jordbær til børn og børstning af tænder
13. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Jette
Børn må fra 6 mdr´s alderen få al slags frugt og bær, herunder også jordbær. Det skal dog være i små mængder.
Det er altid godt at starte med lidt pære eller æblemos og så lade barnet vænne sig til det, men efterhånden som børnene bliver større kan I sagtens give jordbær.
Med hensyn til tænder, så er det en god idé at begynde med lidt tandbørstning allerede. I begyndelsen behøver du ikke bruge tandpasta og bruger du tandpasta skal det kun være en mængde der svarer til barnets lillefingernegl. Gør det til enleg i starten og ikke tvang, men så barnet oplever det som noget sjovt.
Held og lykke med dem og hils din veninde.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske