Brev:
Skal hun have bryst både når hun står op og igen inden hun sover?
15. februar 2010
Alder:
3 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter på 3 mdr. som har lidt meget af luft kolik, og det er ikke helt væk endnu, men er blevet meget bedre. Vi går til zoneteapi og ser ud til at virke lidt.
Det jeg søger er nu en døgn rytme. Da hun altid har skreget meget, er det meget svært for mig at tyde hende.
Hun bliver udelukkende ammet, og det går fint. Hun trives fint.
Pt. er der ikke rigtig nogen rytme andet end hun er vågen ca. to timer afgangen, virker derefter træt, men sover kun ved at komme til bryst. Sover kun 1/2 - 1 time og mest ved at hænge på mig.
Hun går i seng kl. ca. 20.00 og sover enten til kl. 3.30 eller kl.6.00 det er lidt forskelligt.
Skal hun have bryst både når hun står op og igen inden hun sover? Så går der kun ca. 2 timer mellem mad og nogen gange kortere.
Burde hun ikke sove nogen længere perioder om dagen?
Hvordan ser en døgnrytme ud for et amme barn på ca. tre mdr.?
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor