Brev:
Mad - vil ikke engang smage
15. februar 2010
Alder:
11 mdr.
Mad - vil ikke engang smage
Hej Helen.
1000 tak dine svar - du er en fantastisk liv-line at have :-)
Jeg har lige et par "tillægsspørgsmål" til dine råd og svar.
I forhold til at de helst skal smage på det nye mere end 10 gange før de vænner sig til det: Her er problemet lidt at min søn pt ikke engang forsøger at tage de nye ting i munden - han konstaterer enten ved at se eller mærke på det at det ikke er leverpostej, brød eller pasta og smider det herefter på gulvet eller blot lader det ligge. Forsøger jeg at snyde ham - fx putte lidt af det nye på det han gerne plejer at ville have spytter han det ud med det samme.
Herudover resulterer det ofte i, at han bliver så sur, at selv det han plejer gerne at ville spise heller ikke har nogen interesse mere og dermed ender i ikke at spise noget.
Det er mit helt klare indtryk at det er også konsistensen af de forskellige ting og ikke kun smagen. Pasta fx ryger nærmest ned i alle afskygninger.
Endnu engang tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Lene