Brev:
Gruer for den eftermiddagslur
16. februar 2010
Alder:
3 mdr.
Gruer for den eftermiddagslur
Hej Helen.
Vores datter er nu snart fire måneder. Hun er en dejlig, glad og sund og rask pige. Men når hun skal puttes bliver hun ked og helt hysterisk. Sådan har det desværre været altid. Hun græder i alt fra 5-30 minutter.
Om eftermiddagen er det værst. Hun er helt hysterisk. Det tager ofte 30 minutter med gråd før hun sover. Det værste er, at hun kun sover i 30 minutter. Det føles overhovedet ikke som besværet værd, når hun bliver så ked og sover så kort tid. Men hun virker træt (småklynker og gnider sig i øjnene) og det er derfor vi putter hende.
Efter den halve time er hun også dejlig glad og frisk. Vi har både prøvet at trække tiden lidt for at sikre os at hun er træt og vi har prøvet at putte hende før hun virker træt. Men resultatet er det samme. Er der mon noget vi kan gøre? Er det mon bedre at droppe den lur og have en sur/træt baby oppe i stedet?
Hun er vågen mellem 1 ½ - 2 timer. Vi har kørt en nogenlunde fast rytme mht. at sove. Men hun er jo blevet lidt ældre og skal vi til at ændre hendes rytme. Hendes lure begynder at blive kortere og kortere. Hun plejer at tage en lang (2-3 timer) om formiddagen. Resten er på 30 min til en time.
Måske du har nogle gode input.
Sådan ser vores rytme ud:
19.30-20.00: Puttes til at sove
(1-2 flasker om natten)
5.30-6.30: Godmorgen – leger med far og får flaske
9.30: Sove
12.00: Leger og snakker med mor og ligger selv på aktivitetstæppe + flaske
14.00: Sove (triller med barnevognen)
15.00: Lege og pludre mv + flaske
17:00: Puttes til at sove
17.30: Sover
18.00: Lege/hygge og gøre klar til natputning + flaske.
Håber du har nogle input til, hvad vi kan gøre
Venlig hilsen
Pernille